понедельник, 30 марта 2020 г.

Понеділок. Тема тижня "Веселка"

                                                      1. Я досліджую світ
 Звідки береться веселка?

  Веселка – це дуга у небі, у якої видно всі кольори, з яких складається видимий світ. Веселка складається з семи кольорів, які завжди розташовуються в одному і тому ж порядку: червоний, завжди верхній; за ним ідуть оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій (темно-синій з червонуватим відтінком, який часто буває важко побачити) і фіолетовий.
     Веселка з’являється, коли сонячне світло проходить через крапельки води і заломлюється або відхиляється від їх закругленою поверхні, так що сприймаються окремі довжини хвиль. Таким же чином може заломлювати світло шматок скла особливої форми який називається призмою.
     Веселку можна іноді бачити в струменях розпилюваної на газонах води , в тумані біля водоспадів але найбільш видовищне – це веселка, яка з’являється на небі під час зливи, якщо при цьому світить сонце. Веселка з’являється в частині неба навпроти Сонця. А найкращий час для того, щоб побачити веселку, – це друга половина дня, ближче до вечора, якщо день був сонячний, з кількома короткочасними зливами або грозами.
  води і світла. Світло сонця заломлюється і відбивається в частинках води, що знаходиться в повітрі (дощ або туман).
   Для виникнення веселки необхідна наявність двох складових -
     Як правило, ми спостерігаємо дугоподібну «стандартну» веселку. Але навіть вона може відрізнятися за яскравістю і насиченістю кольорів, а також по ширині. Яскрава і не широка веселка виникає в тому випадку, коли частинки води великі. Якщо ж краплі дрібні, веселка буде широкою, але розмитою і менш насиченою.
     Трапляється, що на небі одночасно можна спостерігати дві веселки. Це відбувається, коли промінь світла відбивається в краплі кілька разів.


Дослід «Створюємо веселку»
Що вам для цього знадобиться:
- склянка води (приблизно на три чверті повна);
- білий папір;
- сонячний день.
Порядок дій:
1. Наповніть склянку водою приблизно на три чверті й візьміть аркуш білого паперу.
2. Потім попросіть учнів піднести склянки до вікна. Можна також піти в інше місце, де теж є сонячне світло.
3. Далі нехай дитина утримує склянку води прямо над папером (обережно, щоб не розлити) й уважно спостерігає за тим, що відбуватиметься зі світлом.
4. Зверніть увагу дитини на те, як сонячне світло проходить через склянку води, заломлюється (згинається) та утворює різнобарвне зображення на аркуші паперу. Ну як? Вийшло?
5. А тепер запропонуйте дитині продовжити експеримент. Нехай вона спробує тримати склянку води на різних відстанях від паперу й під різними кутами до неї. Які вийшли результати? Ефект змінився? Що відбувається?

     Виконавши цей експеримент, вам вдалося отримати власну маленьку веселку просто удома.
Веселка утворюється, оскільки сонячне світло заломлюється (згинається), проходячи через краплі дощу. Те ж саме відбувається, коли сонячне світло проходить через склянку води. Воно заломлюється, розділяючись на червоний, оранжевий, жовтий, зелений, блакитний, синій і фіолетовий кольори. Ці кольори називаються кольорами спектру.
     Найцікавіше, що коли промінь світла тільки спрямовувався до склянки з водою і всі кольори спектру були зібрані разом, промінь був білим. І тільки лише проходячи через прозору перешкоду (краплі води або скло), він із білого розпався на сім різних кольорів.
 https://www.youtube.com/watch?v=ojzGz8uASMw
 https://www.youtube.com/watch?v=dQnEq3C9Xgk
 https://www.youtube.com/watch?v=8HCBokBu7i8
 https://www.youtube.com/watch?v=9FAJxdgBn8o

                                                                2. Математика
      Продовжуємо тему "Коробки".
      В одній коробці, як правило, зібрані якісь групи одиниць. Наприклад, у коробці з олівцями може бути 7 олівців.
    с.62-63.
 № 1. Кожну групу предметів треба розбити на групи, тобто на уявні коробки.
 Ромашки треба розбити на групи по 4 ромашки. Скільки таких груп вийшло? Скільки окремих квітів залишилося? Запишіть це в таблицю у вигляді квадратів і крапочок.
     Те ж саме зробіть і в завданні б) та в).
№2, 3, 4. Уважно прочитайте задачі, з'ясуйте, що треба знайти в кожній задачі (частинку? ціле? різницю?). Подумайте, якою дією ви будете це робити.
     Запишіть відповідь у вигляді квадратиків і крапочок. Перевірте себе, прочитавши задачу іще раз.
№5. Рівняння з коробками.
     Пригадайте алгоритм розв'язання рівнянь. (У матеріалах минулого понеділка). Замініть слова " і, без, це" на "+, -, =". В кожному рівнянні з'ясуйте, чим є Х. За правилом виконайте дію і запишіть відповідь у вигляді квадратиків і крапочок.
№6. Самостійно.
№7. На логіку і розвиток мовлення. Обов'язково розказати казку українською мовою.
   В математичних прописах виконати с. 45. Каліграфічно.
Додатково:
Для тих, хто вміє рахувати в межах 20. https://www.youtube.com/watch?v=F2H762H_oNI
Для тих , хто вже вчить таблицю множення https://www.youtube.com/watch?v=UuilODdroFU 

                                                    3. Українська мова (читання)
Буквар с.96-97.
     Уважно прочитайте (3 рази: один раз з дорослими, другий - вголос, третій - тихенько для себе).

     - Розкажіть, про що ви прочитали?
     - Хто зробив помилку?
     - Чому він помилився?
     - Що ви йому порадите?
Для самостійного читання: "Читаночка" с.104-105.
https://www.youtube.com/watch?v=jdE38n9fccc

                                                                4. Українська мова (письмо)
Диктант. 
      Бабуся пекла пиріжки і коржики. Женя допомагала їй. Будемо пити чай.


Післябукварик с.32-36
 Запам'ятайте. Буква ж завжди позначає твердий приголосний звук.
     Прочитайте "Жовту казку" Іманта Зієдоніса. Дайте відповіді на питання. Відповіді можна шукати у тексті.
№ 2. Уважно прочитайте завдання. Випишіть словосполучення, не забувайте ставити коми.
№3. Для виконання перечитуйте текст.
№4. Букви мають бути прописні, а не друковані.
№ 5. Спочатку прочитайте (або прослухайте) вірш до кінця. Потім каліграфічно допишіть слова.Слідкуйте за дотриманням рим (рими - це співзвучні, схожі за звучанням слова).
№ 6. Підказка: перше слово те, яке записане з великої букви. Речення спочатку складіть усно, вслухайтесь, як воно звучить. Записуйте речення підряд (не з початку рядочка кожне). Пишіть красиво.
№6. Речень повинно бути 2.

Контрольне питання. Який звук позначає буква ж?

                                                    5. Фізкультура
                                                               
https://www.youtube.com/watch?v=t7FLa2FF2AI







Комментариев нет:

Отправить комментарий